9.7 Vajradhatu Mandala [1]
Kongokai Mandara / Diamond-realm Mandala
Original painting: Japan, Kamakura period, 13th - 14th century


Mandala Structure

Way through
the Mandala


Aufbau des Mandala

Der Weg durch
das Mandala

47.6 x 24.5 " | 119 x 98,7 cm !

The Kongokai Mandara ["Diamond-realm Mandala."] belongs together with the Taizokai Mandara [Womb-realm Mandala] to the two of the most significant mandalas in Japanese Buddhism. Both are displayed at Toji, a Shingon sect temple founded in 796 in Kyoto, as well as in other Shingon temples throughout Japan.

Sarvatathagatatattvasamgrahasutra is the basic text for the Vajradhatu Mandalas, "the assembly of truth of all the Buddhas". In Japan this text is called the Vajrasekharasutra, Kongocho-kyo or "Diamond Peak Sutra".

The word Sanskrit "Vajra " means the lightning or diamond illuminator, this old Indian weapon became the symbol of the indestructible and irresistible truth, dhatu which means plane existence, or body. The Vajradhatu is the body in which is knowledge, the sixth element or spirit in Shingon esoterism Buddhism . This is why, in the temples it is face to face with the Taizokai womb mandala. It is in fact made up of nine mandalas symbolizing various levels of reality.

The totality of a Buddha's wisdom in all its possible aspects is represented by the Kongokai Mandala (Skt:Vajradhatu). The Japanese Genzu Vajradhatu Mandala is often called the Nine Assemblies Mandala because it is made up of nine sub-mandalas.

The Vajradhatu Mandala has been important in many countries throughout Asia. Its earliest representation may be the sculptural arrangement at Chandi Sewu in Java which dates to the eighth century. The Borobudur in Java, dating to about 825, may also represent a Vajradhatu Mandala.

Das Kongokai ["Diamant Welt Mandala."] gehört zusammen mit dem Taizokai Mandala [Mutterleib Mandala] zu dem zwei bedeutendsten Mandalas im japanischen Buddhismus. Beide werden in Kyoto im Toji gezeigt, einem Tempel der Shingon Schule [gegründet 796]. Sie sind aber auch in anderen Shingon Tempeln in Japan zu finden.

Der Sanskrit Text "Sarvatathagatatattvasamgrahasutra" ["Versammlung der Wahrheit aller Buddhas"] ist Grundlage der Vajradhatu Mandalas. In Japan wird dieses Sutra "Vajrasekharasutra", "Kongocho-kyo" oder "Diamantspitzen Sutra" genannt.

"Vajra" bedeutet im Sanskrit "Blitz" oder Diamantlicht. Der Vajra ist auch eine alte indische Waffe, die zum Symbol der unzerstörbaren Wahrheit wurde. "Dhatu" bedeutet Sphäre oder Körper. "Vajradhatu" ist der Weisheitskörper, das sechste Element oder der Geist im Shingon Buddhismus. Dies ist der Grund, weshalb dieses Mandala in den Tempeln gegenüber dem Taizokai Mutterleib Mandala platziert wird. Seine neun Mandalas symbolisieren die verschiedenen Ebenen der realen Welt.

Das Kongokai Mandala beinhaltet die gesamte buddhistische Weisheit mit allen ihren möglichen Aspekten. Dieses Mandala wird auch häufig das neunfache Versammlungs Mandala genannt, weil es aus neun einzelnen kleineren Mandalas, besteht.

Das Vajradhatu Mandala ist in vielen buddhistischen Ländern Asien von Bedeutung. Seine früheste Darstellung ist eine Anordnung von Skulpturen bei Chandi Sewu in Java, die auf das 8. Jh. datiert sind. Die große Stupa von Borobudur in Java, [um 825] kann auch zu den Vajradhatu Mandalas gezählt werden.

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